Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Emilia & Ada & Louise - 14 augusti 2012 21:59

Tänkte visa upp vad jag hade för kläder på mig idag då om ni skulle gilla. 


 

Hade på mig mitt paramorelinne som engång har varit en tshirt, mina hemmagjorda jeansshorts och en mörk grå cardigan med mina bruna skor, brun väska och även brunt armband. 


Åh en sak som är viktgit för mig när jag ska kle mig är armband och smycken. Det är lite rörigt i mina saker nu men här är i allfall en bild på några av mina godsaker. 

 


/ Ada Marie Johansen


Av Emilia & Ada & Louise - 14 augusti 2012 19:31

Hej hej! 

jag är den andra personen bakom denna blogg. 

Mitt namn är Ada Marie och jag bor i varberg, har även bloggen www.adamarie.blogg.se.


Samme som emilia gör jag egna kläder, klipper, syr med mera. 

Jag började med att göra lite linnen av gamla tshirts så här började jag. 


 

här är ett lite kollage på mitt arbete. 

Frönslinnen är nog min grejer tror jag. Det är inte så svårt att göra men om ni nu undrar och vill veta så kan jag skriva ner det .


Iallfall, du tar en tshirt eller ett linne, jag valde ju då en tshirt. Du mäter in vid halsen och armerna på tshirten, även i armhålan, för du ska ju klippa mellan punkterna. Sedan sätter du en tejp bit över hela framsidan av det som nu blivit ett linne och klipper små korvar upp till kanten av tejpen. 

Efter detta klipper du bort sömmen som finns längst ner på frönserna och sedan drar du de så de korvar sig! 

Det blir såhär ungefär!


 

riktgit snyggt till jeans och shorts.!


Mitt andra arbete var på ett par byxor som jag köpte på secondhand. för några veckor sedan. 

 

dessa jeans blev till några sjukt snygga jeansshorts. 

 

 

Där ser ni även shortsen framifrån! 


/ Ada Marie Johansen.

ni kan även följa mig på instagram ADAJOHANSEN

Av Emilia & Ada & Louise - 14 augusti 2012 16:29

Förra veckan köpte jag ett par brallor för 99kr på humana second hand i Lund. De tog jag glatt med mig hem och klippte och klistrade med.

Slitningarna gjorde jag med en sax och sandpapper och Nitarna beställde jag på bluefox.nu

Puss / Emilia !

Av Emilia & Ada & Louise - 14 augusti 2012 14:56

Sitter på arbetsförmedlingen, sjukt drygt men vad gör man inte för pengarna ?;)

Kyss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards